Popüler Sinema

Paylaş

Kuzgun

(5.2/10 toplam 2 izleyici)

  Delinin biri, Amerikalı yazar Edgar Allan Poe’nun yazdığı en dehşetengiz öykülerden esinlenerek korkunç cinayetler işlemeye başlar. Baltimor’lu genç bir dedektif ve Edgar Allah Poe elele vererek, yazarın şiddet dolu öykülerinin birer birer gerçeğe dönüşmesini önlemek için katilin peşine düşerler. Yaşanan ölümcül kedi-fare oyunu, Poe’nun sevgilisi katilin hedefi haline geldiğinde zirveye ulaşır.   YAPIM NOTLARI     Edgar Allan Poe ayyaşın tekiydi ama aynı zamanda da bir dahiydi. Bununla beraber, çoğunluk onu burada geçen ilk özelliğiyle anar. “Kara Kedi”, “Kuyu ve Sarkaç” ve elbette “Kuzgun” gibi büyük klasiklere imza atmış olan yazar sıklıkla hem ölümcül hassasiyetleri hem de oldukça şüphe götürür yaşam biçimiyle dikkati çekmiştir. Filmin senaristlerinden Ben Livingston bu konuda şunları söylüyor: “Biz gerçekten Poe’nun karakterini tarihin içinden çekip çıkartmak istedik. O pis ayyaşın teki değildi.'”   THE RAVEN filmi Livingston’ın aklına ilk kez 1999 yılında bir partide gelmiş: “Bir arkadaşla yazarların gizemli ölümleri hakkında konuşuyorduk. O sırada oradakilerden biri Edgar Allan Poe’dan söz etti.” Poe’nun yaşamının son beş günü herkes için bir muammadır, kimse neler olduğunu bilmemektedir. “Ben de içimden 'Artık birileri bu adamın öyküsünü yazsa iyi olur,' diye geçirdim.”   Livingston kamera önündeki kariyerinin büyük bölümünde bir oyuncu olduğu için, bir yandan aklında bu öyküyü geliştirirken, bir yandan da öyküyü senaryolaştırmasında yardımcı olacak birini bulmaya karar verir. Oscar® ödüllü senarist Ronald Bass’ın (“Rain Man”) yardımcısı olan arkadaşı Hannah Shakespeare’i arar ve konuyu öğle yemeğinde değerlendirdiklerinde Hannah öyküyü beraber senaryolaştırmayı teklif eder.   Livingston'ın aklındaki fikir, kurbanlarını öldürmek için Poe’nun öykülerinde geçen cinayet aletlerini kullanan bir seri katil çevresinde gelişmektedir. Senaristler ilk iş olarak Poe’nun öykü ve şiirlerini tarayarak işe başlarlar. Aradıkları kaynak zaten capcanlı karşılarındadır. “ ‘Kuyu ve Sarkaç’, 'Morg Sokağı Cinayetleri’nde geçen pencere mekanizması, Dedektif Field’in oynattığı çivi, bütün bunlar sanki biz bulalım diye öykülere serpiştirilmişti,” diyor Shakespeare. Üstelik bu Poe hayranlarının çok hoşuna gidecekti. “Bu film sadece bir hayal ürünü olabilir ama biz Poe hayranlarının filmi izlediklerinde 'Evet, bunu hangi öyküden aldıklarını biliyorum’ diyebilmelerini istedik,” diyor Livingston. “Bu filmi izlemenin hoş yanlarından birisi de bu işte.”   Araştırmaları sonucunda bolca tarihi malzeme toplayan senaristler, aslında bulduklarından daha farklı bir şey sergilemek isteğindedirler. Livingston bu konuda şunları söylüyor: “Poe’nun yaşamındaki ayrıntıları inceledik, amacımız asla onun biyografisi çıkartmak değildi. Daha ziyade, onun tarzını ve duygu durumunu araştırıyorduk. Kişiliğinin derinliklerine inmek istiyorduk.” Shakespeare ise “Poe’nun vereceği bir tepkiyi sözlere dökmem gerektiğinde, onun yaşadığı öfke ve tutkuyu yakalayabilmek için onun eşsiz şiirlerini okuyordum,” diyor.   Senaryonun ilk taslağı altı ayda ortaya çıkmış. Yazarlar ellerindeki eseri stüdyo stüdyo gezdirmek zorunda kalmışlar. Nereye gitseler herkes onlara “Bu bir dönem filmi. Çok ümit beslemeyin,” demiş. Livingston “Biz de ümit beslemedik,” diyerek anıyor o günleri.   Ne var ki senaryonun ulaştığı masalardan biri de Yapımcı Aaron Ryder’a (“Memento,” “Donnie Darko”) aitti. Ryder 2003 yılı sonunda Livingston ve Shakespeare’i arayıp filmin yapımcılığını üstlenmek istediğini söyledi. “İçinde Poe geçen bir filme imza atmayı hep istemişimdir,” diyor Yapımcı, “Ama bu konuya nasıl yaklaşmak gerektiğini kestiremiyordum. Amacım Poe’nun biyografisini çekmek değildi. Ayrıca, kanaatımca yazdığı öykülerden hiçbiri tek başına bir filmi çekip çevirmeye yeterli değildi. Ben ve Hannah'nın yazdığı öykü ise yepyeni bir fikirdi ve çok da zekiceydi.” 12 yaşındayken ailesinin ona Poe’nun bir kitabını armağan etmesinden sonra sıkı bir Poe hayranı olan Ryder bu yazarla ilgili olarak çekilecek bir filmin seyirci kitlesinin zaten hazır olduğunu çok iyi biliyordu. “14 yaşındaki bütün öğrencilerin müfredat programında Edgar Allan Poe vardır. Poe, klasik Amerikan edebiyatında öğrencilerin yanıt verdiği ilk yazardır diye genelleyebilirim. Öykülerin her birinde geçen barbarlık, ölümcüllük ve ironi çocukları mutlaka kendine çeker.”   Ryder senaryonun son rötuşlarını iki senaristle birlikte tamamlamasından sonraki yıllarda çeşitli yönetmen ve oyuncularla yapıma birkaç kere başlamış. Ancak projenin tam olarak yol almaya başlaması, yapımda daha sonra kendisine katılacak olan Marc Evans ve Trevor Macy’ye bu projeden bahetmesiyle olacakmış. Evans “Biz eldeki öyküye hemen yanıt verdik. Poe’ya bu şekilde can vermek, onu kurgunun bir parçası olarak sergilemek kolay iş değil. Daha once deneyenler olmuştu. Onun öykülerini bir yaşam öyküsüne çevirmeden canlandırmak gerçekten zor. Ayrıca, bu film tek bir öykü üzerine inşa edilmiş de değil. Elimizdeki senaryo bizim son derece heyecan verici bulduğumuz birçok ögenin tam bir birleşimiydi.”   Yönetmen seçiminde, Yapımcıların aklına 2005 yapımı “V for Vendetta” filminde hayran oldukları James McTeigue gelmiş. “O filmde alternatif bir gerçeklik yaratmayı başarmıştı. Bu çok zor bir alandır,” diyor Evans. “Yönetöen, oyuncuların eşsiz performanslar göstermesini sağladı ve sonuçta ortaya mükemmel bir film çıktı. McTeigue beni ilk andan itibaren avucunun içine almıştı.” McTeigue yetenekleriyle film çekimi sürecine gerçekten de büyük katkıda bulunmuş. “O, film işinin her alanında son derece bilgili. Programdan anlıyor, görsel efektlerden anlıyor, bir oyuncuya belli bir şeyi nasıl yaptıracağını ya da bir oyuncunun karaktere farklı bir açıdan bakmasını nasıl sağlayacağını biliyor. Üstüne üstlük sette son derece sakin bir duruşu var. Film ekibi için bundan iyisi düşünülemez. Bu yönetmen kendine güveniyor ve herkesin de ona güvenmesini sağlıyor. Herkes ona saygı duyuyor. Saysanız, onun gibi profesyoneller iki elin parmağını geçmez. Onunla çalışmayı hep istemiştik, bu şans elimize geçtiği için çok mutluyuz.”    


PSinema 6.3
İzleyici 5.2
Kuzgun
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18

YORUMLAR

Ziyaretçi Gönder

BENZER FİLMLER

The Platform

The Platform

The Platform İspanya / Gerilim,Bilimkurgu
Cin: Aşk Büyüsü

Cin: Aşk Büyüsü

Cin: Aşk Büyüsü Türkiye / Korku,Gerilim
Bird Box

Bird Box

Bird Box A.B.D. / Gerilim

Gezinti

İletişim
Bize Yazın:


Gönder Max. 1000 karakter
Populer Sinema: #txt
Mesaj Gönder:
Gönder Max. 1000 karakter