Popüler Sinema

Paylaş
Haberler

Hülya Avşar’dan Sevgiyle Adaletle ve Zaferle..

Hülya Avşar’dan Sevgiyle Adaletle ve Zaferle..
49. Altın Portakal’ın jüri başkanı Hülya Avşar, İstanbul - Pera Palas Otel’de düzenlediği basın toplantısında hazırladığı jüri çalışma yönergesini medya ve kamuoyu ile paylaşarak, jüri değerlendirme kriterlerini açıkladı.

Hülya Avşar, tüm ödül kategorilerinin titizlikle ele alınması amacıyla oluşturulan yönergede yer alan kriterlerin, ödüle değer görülen her kategorinin nesnel gerekçelerle temellendirilmesini amaçladığını söyledi.

 

Sevgiyle, adaletle ve zaferle

 

“Altın Portakal’ın bana verdiği görevi sevgiyle, adaletle ve zaferle yerine getireceğim,” diyen Avşar Kızı’nın yönergesi, jüri kararlarına şeffaflık kazandıran bir özelliği de barındırıyor: “Jüri, her ödül kategorisinde verdiği ödülü hangi gerekçelere dayanarak  verdiğini  kayıt altına alacak ve  kamuoyuna  açıklayacaktır.”

 

Hülya Avşar yönergesi jüri – kamuoyu ilişkilerini de kurallara bağlıyor: “Jüri Üyeleri  hiçbir film ve film  ekibi   hakkında  jüri toplantıları dışında konuşmayacak  ve medyaya görüş vermeyecektir.”

 

Antalya Büyükşehir Belediyesi&Antalya Kültür Sanat Vakfı (AKSAV) işbirliğiyle düzenlenen 49. Festivalin ulusal jürisine başkanlık edecek Hülya Avşar’ın kararların nesnelliği için gündeme getirdiği kriterler şu şekilde devam ediyor:

 

“Jüri Üyelerinin her bir filmi topluca izlemeleri esastır. Her filmin izlenmesi sonunda jüri üyeleri ön değerlendirme toplantısı yaparak filmi ve ekibini genel hatlarıyla  değerlendirecektir. Bu ön değerlendirmenin amacı, filmi izledikten hemen sonra jüri üyelerinin film ile ilgili ilk izlenim ve görüşlerinin çoklu ortamda tartışılması ve final değerlendirme toplantısına katkı sağlamasıdır.”

 

En iyi film nasıl belirlenecek?

 

Hülya Avşar toplantıda yaptığı konuşmada ödül kategorilerinde esas alacağı değerlendirme ölçeklerine de açıklık getirdi.

 

Yarışmanın tepesinde yer alan en iyi film ödülü verilecek eserin, şu kriterler açısından Jüri Üyeleri üzerinde tam olumlu etki bırakması beklenecektir:

 

Öykünün İçeriği; öykünün görsel anlatıma aktarılmasındaki başarı; olay örgüsündeki yönetmen zekasının filme yansımaları; filmin dramatik yapısındaki kusursuzluk ve izleyicinin ruhuna seslenişindeki başarı; filme hayat veren oyuncuların filmin bütününde yarattığı duygusal derinlik; filmde kullanılan işitsel öğelerin yerindeliği ve bu öğelerin film şeridinin önünde koşan bir sürükleyicilik etkisi bırakması; filmin genel yapısındaki geleneksel ya da yenilikçi iddianın kanıtlanması yönünde yönetmenin başarısı.

 

En iyi yönetmen için

 

Avşar’ın yönergesinde en iyi yönetmen ödülü için getirilen kriterler de şu şekilde sıralanıyor: Ele aldığı öykü ile izleyici arasında görsel bir bağ oluşturma yeteneği; öykünün tüm karakterlerini filmin ruhuna odaklamadaki başarısı; bireysel oyuncu yönetimindeki başarısını oyuncu diyaloglarındaki doğallıkla bütünleştirme başarısı; görsel estetiğin resimsel yansımasını her karede perdeye yansıtma becerisi; görsel ve işitsel öğelerle izleyicide düşsel bir yolculuk hazzı yaratmadaki başarısı.

 

En iyi oyuncu seçimi

 

Avşar Kızı; filmin sesi, nefesi, eti, kemiği kısacası vücudu dediği oyuncuların değerlendirmesinde temel alınacak kriterleri de şu şekilde belirliyor: Oyuncunun büründüğü rolle bütünleşme yeteneği; oyuncunun jest ve mimik kullanımındaki başarısı; oyuncunun ayrılmaz bir parçası olan sesini kullanmadaki başarısı.

YORUMLAR

Ziyaretçi Gönder

RÖPORTAJLAR

Cüneyt Karakuş: "Bu filmde ses rengi...

Cüneyt Karakuş: "Bu filmde ses rengi...

Fırat Sayıcı

Seda Aktaş: “Kitlesel fonlama, film üreti...

Seda Aktaş: “Kitlesel fonlama, film üreti...

Fırat Sayıcı

Filiz Kuka: “Filmde ölüm bir amaç değil ...

Filiz Kuka: “Filmde ölüm bir amaç  değil ...

Fırat Sayıcı

Gezinti

İletişim
Bize Yazın:


Gönder Max. 1000 karakter
Populer Sinema: #txt
Mesaj Gönder:
Gönder Max. 1000 karakter