Popüler Sinema

Paylaş
Haberler

“Sevmek Zamanı” yenilenmiş kopyasıyla ilk kez !f İstanbul’da!

“Sevmek Zamanı”  yenilenmiş kopyasıyla ilk kez  !f İstanbul’da!

İş Bankası Maximum Kart ana partnerliğinde 15 Şubat’ta başlayacak 17. !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nin sürprizlerinden biri de “Sevmek Zamanı” olacak. Dönemin ötesinde sinema anlayışı, Müşfik Kenter ve Sema Özcan’ın etkileyici performansları ve katmanlı senaryosuyla tüm zamanların en iyi Türkiye filmlerinin başında gelen, Türkiye sinemasının auteur’lerinden Metin Erksan’ın sürreel başyapıtı “Sevmek Zamanı”, yenilenmiş kopyasıyla ilk kez genel seyirciyle buluşacak!

 

İş Bankası Maximum Kart ana partnerliğinde gerçekleşecek 17. !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali, 15 Şubat’ta başlıyor! Yılın merakla beklenen bağımsızlarını ve ödüllü filmlerini sinemase-verlerle buluşturmak için gün sayan !f İstanbul’un bu yılki sürprizlerinden biri de “Sevmek Zamanı” olacak. “Acı Hayat” (1962), “Yılanların Öcü” (1962), “Susuz Yaz” (1964), “Kuyu” (1968) gibi bir çok klasiğin yaratıcısı, Türkiye sinemasının auteur’lerinden Metin Erksan’ın yönettiği 1965 yapımı bu kült film, yenilenmiş kopyasıyla ilk kez genel seyirciyle buluşacak.

 

“Antonionivari bir modernizmle Tanpınarvari bir ‘huzur’”

Reha Erdem’den Nuri Bilge Ceylan’a, Türkiye’de bir çok yönetmeni etkilemiş ve onlara ilham vermiş olan “Sevmek Zamanı”, Büyükada’da bir zengin evinde boyacılık yapan Halil adlı bir adamın, evde karşılaştığı bir kadın fotoğrafına aşık olmasını ve onun sure-tine saplanıp kalışını konu alıyor. Döneminde Erksan’ın biçimsel yeniliği ve Yeşilçam sinemasına aykırı sinema anlayışı yüzünden gösterilecek sinema bile bulamayan ama yıllar içerisinde kült’e dönüşen film, “Tüm Zamanların En iyi Türkiye Filmleri” soruş-turmalarında ilk sıralardaki yerini de korumaya devam ediyor. 

 

Dünyaca ünlü Fransız sinema yazarı Georges Sadoul’ün “Toplumsal bir temele sahip, eşine az rastlanan modern bir film” dediği; Fatih Özgüven’in “Antonionivari bir modernizmle Tanpınarvari bir ‘huzur’ duygusunun tuhaf, güzel ve belki de günü için fazla erken bir karışımı” yorumunu yaptığı; Selim İleri’nin “Büyük, korkunç yalnızlığı, ‘imkânsız aşk’ı öylesine şiirli yansıtmıştır ki, kederden çarpılıp kalırsınız” sözleriyle tarif ettiği “Sevmek Zamanı”, Metin Erksan ve Kemal Demirel’e ait katmanlı senaryosu, incelikli diyalogları, Müşfik Kenter ve Sema Özcan’ın etkileyici performansları, Mengü Yeğin’in şiirsel siyah-beyaz görüntüleri ve Metin Bükey’in unutulmaz müziğiyle hafızalardaki yerini de eskimeden sürdüren bir klasik.

 

Yenilenmiş kopya ilk kez !f İstanbul’da!

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Prof. Sami Şekeroğlu Sinema Tele-vizyon Merkezi öğrencileri tarafından restore edilen “Sevmek Zamanı”, 50. yılı ne-deniyle Merkez’de kısıtlı bir seyirciye gösterilmişti. Filmin yenilenmiş kopyasının genel seyirciyle buluşması ise, 15 Şubat’ta başlayacak 17. !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nde olacak.

YORUMLAR

Ziyaretçi Gönder

RÖPORTAJLAR

Aziz Alaca: “Kısacıların birçok uzuncudan...

Aziz Alaca: “Kısacıların birçok uzuncudan...

Fırat Sayıcı

Emre Ahmet Seçmen: “Bu belgesel için 53 r...

Emre Ahmet Seçmen: “Bu belgesel için 53 r...

Fırat Sayıcı

Filiz Kuka: “Filmde ölüm bir amaç değil ...

Filiz Kuka: “Filmde ölüm bir amaç  değil ...

Fırat Sayıcı

Gezinti

İletişim
Bize Yazın:


Gönder Max. 1000 karakter
Populer Sinema: #txt
Mesaj Gönder:
Gönder Max. 1000 karakter