Popüler Sinema

Paylaş
Eleştiriler

Siccin 4

Siccin 4
(9.0/10)
Yazar: Gizem Şimşek

Türk korku sinemasında halk inançlarının en etkili kullanıldığı serilerin yaratıcısı ve yönetmeni olan Alper Mestçi, Siccîn serisinin 4. filminin de hem yönetmenliğini hem de senaristliğini üstlenmiş. Filmin müziklerini yine Reşit Gözdamla yaparken, görüntü yönetmenliğinde ise Erkan Makar bulunuyor. Çekimleri İstanbul’da; Kısıklı, Ömerli, Garipçe, Beykoz ve Kemerburgaz’da gerçekleştirilen filmin oyuncu kadrosunda ise Mirza Metin, Yasemin Kurttekin, Adnan Koç, Sebahat Adalar, Yasemen Büyükağaoğlu, Kıvılcım Kaya, Mana Alkoy, Merve Ateş ve Salih Gönültaş yer alıyor.

 

Filmin konusunu, yaşadıkları maddi sorunlar sebebiyle babaanne Saadet'in yanına taşınan Yılmaz Ailesi'nin yaşadıkları olaylar oluşturuyor. Geçmişte varlıklı bir aile olan Yılmaz Ailesi, yaşadıkları maddi sorunlar nedeniyle babaanne Saadet'in yanına taşınmak zorunda kalırlar. Fakat Saadet bu evde sandıkları gibi yalnız değildir. Bahçesinde kocasının mezarı bulunan Saadet'in eski evi, başka alemden sakinler tarafından sahiplenilmiştir. Ve bu sakinler, evde Saadet dışında kimseyi istememektedirler.

 

Siccîn 4, hareket, titreşim, su, ışık efektleri, koku ve diğer unsurları kullanarak izleyicileri de filmin içerisine dahil eden 4 boyut teknolojisini kullanarak seyirciyle buluşan ilk Türk filmi olarak Türk korku sinemasının çıtasını bir hayli yükseltiyor. Ancak filmin 4dx teknolojisi yalnızca Cinemaximum Marmara Forum, Cinemaximum Panora ve Cinemaximum Emaar Square Mall sinemalarında bulunuyor. (Biz basın gösteriminde bu deneyimi yaşayamadık ama gösterime girdiğinde mutlaka 4 dx teknolojisiyle de izleyeceğim!)

 

Siccîn serisinin önceki filmlerinde olduğu gibi, bu filmde de dram ve korku iç içe geçerken, serinin diğer filmlerine nazaran korku sahneleri de oldukça fazlalaşmış. Japon korku sinemasında görmeye alıştığımız, Siccîn’de de karşımıza çıkan uzun siyah saçlar; Stephen King’in aynı adlı romanından uyarlanan, Stanley Kubrick’in kült korku filmi The Shining’deki “pırıltı”; evlerin örümcek ağlarıyla kaplı karanlık bodrum katı gibi yabancı korku filmlerinden aşina olduğumuz korkulara halk inançlarındaki hamam, cin ve büyü unsurları eklenince ortaya lezzetli bir korku ziyafeti çıkmış. Özellikle aile üyelerinin toplandığı akşam yemeği sahnesi izleyicilerin tüylerini diken diken etmeyi başarıyor. Yaratıcı ve yenilikçi korku sahneleri, filmi izlerken izleyiciyi birkaç kez koltuklarından zıplatıyor. The Shining (1980)’deki telepati yani “pırıltı”; İslam mistisizminde yer alan “fi’l-kalbi mine’l-kalbi ile’l-kalbi sebîlâ” (kalpten kalbe giden bir yol, bir bağ vardır) düşüncesiyle, tasavvufi bir unsur olarak Siccîn 4’te yerelleştirilmiş. Filmde aynı alt metne sahip olmakla birlikte iki farklı biçimde kullanılan “çuval metaforu” kötülüğü ve acımasızlığı, aynı zamanda iyiliği ve masumiyeti sorgulamamızı sağlayan incelikli detaylardan biri olarak yer alıyor. 

 

Filmin çekim açıları, planları, çekim kalitesi Amerikan Sineması’yla rahatlıkla boy ölçüşecek kalitede dikkatle hazırlanmış. Mestçi’nin özenli araştırmaları ve titiz mekan tasarımı bu filmde de öne çıkıyor. Filmde ses kurgusu, filmi izleyenlerin de rahatlıkla fark edeceği gibi özellikle öne çıkan teknik özelliklerden biri olarak dikkat çekiyor; öyle ki Türk korku sinemasında gelinmiş en iyi nokta demek mümkün.

 

Oyuncuların performansları doğal ve gerçekçi. Blu TV için bu yıl çekilen Sahipli dizisinden hatırladığımız Sebahat Adalar’ın performansı Siccîn 4’te göz dolduruyor. Siccîn 3: Cürm-ü Aşk’ta da izlediğimiz Adnan Koç, kusursuz Arapça’sı ve kurtarıcı rolüyle Türk korku sinemasında doğaüstü bir kahraman olarak yıldızlaşıyor. Metin Mirza ve Yasemin Kurttekin’in doğal oyunculukları, Kıvılcım Kaya’nın repliksiz ancak etkileyici ve korkutucu oyunculuğu, Yasemen Büyükağaoğlu’nun felçli performansının gerçekçiliği, yetenekli çocuk oyuncular Merve Ateş ve Salih Gönültaş’ın inandırıcılıkları filmin başarısına ayrı ayrı katkı sağlıyor. 

 

Siccîn 4’te tek kusur, birkaç sahnenin gereksiz uzatılmış olması ancak bu da izleyiciyi rahatsız etmiyor. Serinin diğer filmlerinde olduğu gibi bu filmde de tiksindirici malzemelerin kullanımıyla, iyi niyetle yapılmak istense dahi “büyünün haram olduğu”nun altı çiziliyor.

 

Sonuç olarak Siccîn 4, Türk korku sinemasının 4d teknolojisiyle buluştuğu, korku sahnelerinin arttırıldığı başarılı bir Türk korku filmi. Türk korku sineması severlerin film gösterimdeyken kaçırmaması kesinlikle tavsiye edilir.

 

twitter.com/gizsimsek

YORUMLAR

Ziyaretçi Gönder

SEANSLAR

Göster

Gezinti

İletişim
Bize Yazın:


Gönder Max. 1000 karakter
Populer Sinema: #txt
Mesaj Gönder:
Gönder Max. 1000 karakter