Popüler Sinema

Paylaş
Eleştiriler

Ölümlü Dünya

Ölümlü Dünya
(8.0/10)
Yazar: Deniz Ali Tatar

Sinemamızın, aksiyon komedi türündeki filmlere yavaş yavaş ısındığını gördüğümüz dönemlerdeyiz. Komedi, gerilim ve dram kulvarında son dönemlerde nitelikli yapımlar vizyona misafir ola dursun, aksiyonun durum komedisiyle karışımı türü yapımların gücünü de Ölümlü Dünya’nın vizyona girmesiyle görmeye başlıyoruz.


Ali Atay’ın yönetmen koltuğuna oturduğu filmde; Ahmet Mümtaz Taylan, Alper Kul, Sarp Apak, İrem Sak, Doğu Demirkol, Feyyaz Yiğit, Meltem Kaptan, Özgür Emre Yıldırım ve Mehmet Özgür rol alıyor.Filmin genel hikayesi ise şöyle; Haydarpaşa Garı’nda restoran işleteMermer Ailesi, 8 kişiden oluşan geniş bir ailedir. Dışarıdan sade bir hayat yaşıyorlar gibi görünse de, her biri nesilden nesile kiralık katildir ve dünya çapında etkin olan dev bir organizasyon için çalışmaktadır.Ancak organizasyonun kimi kurallarının ihmal edilmesiyle birlikte işler karışır ve ailenin kimliği açığa çıkar. Artık aile pılını pırtını toplayıp yola koyulmalı ve peşlerindeki dev örgütü atlatabilmelidir...


Filmin oldukça kalabalık bir senaryo ekibi bulunmakta. SenaryodaAli Atay’a; Aziz Kedi, Feyyaz Yiğit, Volkan Sümbül ve Ali Demirel gibi pek çok filmden, dergiden, gazeteden tanıyacağımız isimler eşlik ediyor. Filmin aksiyon tarafı, zihinlere yerleşmiş olan Western ve Holywood vari tekniklerle bezenmiş görünse de; aile içindeki muhabbetlerle baktığımızda bildiğimiz Türk yapısı görebiliyoruz. Tabi burada Yeşilçam filmlerine selamları almak mümkün.Film, genel anlamda kiralık katil olan bir ailenin üzerinden ilerleyen, absürtlüklerle dolu bir hikâyeye sahip olsa da,bütün bir senaryo ile değil, sahneleriyle daha ön plana çıkıyor. Filmin içinde gelişen beklenmedik ve aslında olması muhtemel olaylar gelişiyor. Bu olaylar da bir olay örgüsü içerisinde ilerliyor. Filmin içerisinde yer alan belirli sahneler, akıllıca bir yazımla daha ön plana çıkar durumda.


Özellikle, içerisinde Feyyaz Yiğit ve Doğu Demirkol’un yer aldığı sahneler gırla gidiyor. Wireless isteme sahnesi, aile üyelerinin sorgulanması ve itiraflarını söyledikleri sahne, asansörün bir türlü gitmediği sahne, sensörlü ışığı açma sahnesi ve Mermer Merve başlıklı banka şifresi sahnelerinde bolca kahkahalar attım.Özdemir Erdoğan’ın “Gurbet” türküsüyle açılan film; Boney M’den “Rasputin” ile kapanıyor. Nostaljik müzik seçimleri de gerçekten başarılı. Filmden çıkar çıkmaz bir kez daha müptelası ediyor şarkılar insanı.

 

Oyuncu olan bir yönetmen, filmindeki oyunculara nasıl bir artı sağlar?


Ali Atay, ilk yönetmenlik sınavını verdiği “Limonata” filmiyle; yer yer güldüren, yer yer gözlerden damlalar getiren sıcak ve samimi bir hikâye sunmuştu. Bu kez, tabi yine o sıcak hava dağılmasa da, aksiyon ve komedinin birbirine geçtiği çılgın bir film ile karşımızda. Ali Atay’ın başarılı bir gözü olduğunu, iki film sonrası söyleyebiliriz. Fakat iki film kıyasına girecek olursak “Ölümlü Dünya” daki hikâyeye bağlı yönetmenlik gücü,Limonata’ya kıyasla göre bir tık aşağıda kalıyor. Çünkü Ölümlü Dünya, hikâye bazında bakacak olursa, fazla efor sarf edilmesi gereken bir akışa ihtiyacı olan bir film. Bir oyuncunun yönetmenlik yapması, filmlerdeki oyuncuların daha belirgin ve başarısına bir tık seviye katıyor bence. Bunun en büyük örneklerinden bir tanesi; geçtiğimiz günlerde vizyona giren, Onur Saylak’ın yönetmen koltuğuna oturduğu “Daha” olmuştu. Ölümlü Dünya’nın güçlü oyuncu kadrosu hem başarılı seçimlere sahip hem de Ali Atay etkisiyle daha net bir halde ışıldıyor. Atay’ın filmde kullandığı ağır çekim, yakın ve geniş planlar da bunu destekler durumda. Atay, mainstream sinemasına “Ölümlü Dünya” ile ben de varım dedirtse de, gerilimin ve kanın daha kuvvetli olduğu filmlerle yerini gösterebilir durumda. Ayrıca her iki filminin sonrası söyleyebilirim ki, Arthouse içerisinde de başarılı işler gösterebileceğinden şüphem yok.


Filmin en ön plana çıkan ikilisi Feyyaz Yiğit ve Doğu Demirkol şüphesiz. Filmin yaramaz çocuklarının her sahnesi keyifli ve eğlence dolu. Özellikle Feyyaz Yiğit’in dayak yeme, asansör ve itiraf sahnelerindeki halleri gülme krizine sokuyor. Doğu Demirkol ise yer yer doğu ağzıyla konuşmalarıyla, tuvalet sahnesi ve pide sahnesiyle güldürüyor. Filmin bir diğer öne çıkan oyuncusu ise Meltem Kaplan. Komedyen olarak sahnelere çıkan Kaplan, filmi büyük ölçüde besleyen karakterlerden bir tanesine hayat vermiş. Her bir sahnede o kadar eğlenceli bir karakter olmuş ki, gerçekten bu rol Kaplan’a gitmiş. Ahmet Mümtaz Taylan’ı baba rollerinde görmeye alışsak da, her filmde farklı ve güçlü performanslar sergilediğini izlemek ayrı bir keyif. Mehmet Özgür de keza ayrı bir renk katıyor filme. İrem Sak’ı bu filmde görmek ayrı bir güzel. Festivallerde yarışan “Martı” filmindeki rolüyle sinemada kendini kanıtladığını düşünmüştüm, şimdi Ölümlü Dünya’da da gerçekten rolünü layıkıyla canlandırıyor. İrem Sak’ın karakteri, daha etkin bir karakter olsaydı eminim daha çok şey katardı. Sak le iyi bir çift olan Sarp Apak’ın güçlü bir çıkışını göremediğimizi söyleyebiliriz. Alper Kul ise ilk sahnelerde çok düz oynasa da, Mermer Merve sahnesinden sonra şahlanıyor. Özgür Emre Yıldırım faktörünü de bu filmde görmek ayrı bir keyif.


Sinemalarda sizleri yerinizde duramayacağınız bir film bekliyor. “Ölümlü Dünya” bol aksiyon sevenleri, aile özlemi, arkadaşlık ve aşk özlemi çekenlere ve nostalji yapmak isteyenleri, sinemalarda bekliyor…


Twitter.com/CarpeDiem_Dali

YORUMLAR

Ziyaretçi Gönder

ELEŞTİRİLER

Göçmenlik Kısa Filme Sığar mı?

Göçmenlik Kısa Filme Sığar mı?

Duygu Kocabaylıoğlu

The Platform

The Platform

Fırat Sayıcı

VAMPİR KÜLTÜ DRACULA’YA YENİ YORUM!

VAMPİR KÜLTÜ DRACULA’YA YENİ YORUM!

Seza Köreken Yalçınkaya

Gezinti

İletişim
Bize Yazın:


Gönder Max. 1000 karakter
Populer Sinema: #txt
Mesaj Gönder:
Gönder Max. 1000 karakter