Popüler Sinema

Paylaş
Eleştiriler

Gelincik: "Puzzle'ın parçaları birleşince!"

Gelincik: "Puzzle'ın parçaları birleşince!"
(8.0/10)
Yazar: Seza Köreken Yalçınkaya

8.Boğaziçi Film Festivali'nde Ulusal Uzun Metraj kategorisine yarışan Gelincik, bir adamın iç hesaplaşmasını konu alıyor. Ölmemek için öldürdüğüne inanan bir adam bir gün yanlışlıkla bir gelincik avlar ve olaylar gelişir. Zeki ve kinci olan gelincikler avcıyı avlamaya çalışır. Hayatına aniden dahil olan Karadayı (Ahmet Mümtaz Taylan) da avcılık güdüsüyle Ayhan’ı (Kaan Yıldırım) avlayacaktır.


Genelde karanlık olan, iç mekanların mum ışığıyla aydınlatıldığı filmde ana karakter Ayhan sanki bir mağaranın içinde kendi içinde bulunan derin çatışmalarla yüzleşir gibidir. Vicdanı olaylara farklı baksa da egosu hala en doğrusunu yaptığını savunur ki Karadayı da burada devreye girer. Çeşitli metaforlarla genç adamı sürekli iğneler. Karadayı kendisini ve çıktığı avları anlatarak ona bir şeyler hatırlatmayı ve gerçekleri göstermeyi ister. Zaten çoktan şüpheye düşmüş olan genç adamsa zamanla çözülür. Unuttuğunu düşündüğü ya da unutmak istediği her şey onu daha da rahatsız etmeye başlar. Bu rahatsızlık duygusunun gittikçe artmasıyla da kendisiyle yüzleşmesi kolaylaşır.


Türkiye'nin yakın tarihiyle de bağ kuran Gelincik’in senaryosu genelde iki aksta ilerlerken olaylar doruk noktasına ulaştığında beş aksın paralel kurgulanmasıyla hikaye sonuca bağlanıyor. Bu yönüyle senaryo ve film kurguları açısından oldukça başarılı sayılabilecek hale geliyor. Senaryoda ve görsel uzamda her küçük parça birbirini kusursuz bir biçimde tamamlıyor. Filmin ortalarındaki bir hareket filmin sonunda büyük bir şeyin önemli bir ayrıntısı oluyor. Filmin kurgusuna daha iyi hakim olmak için birkaç defa izlenebilir.


Gelincik, tam bir erkek dünyasını anlatıyor. Güç, iktidar, şiddet bir yandan çok olağan diğer yandan da korkusuzca sorgulanan kavramlar. Filmde yer alan kadınlar bu dünyaya ait olamıyor. Kimisi pes ederek kimisi mücadele ederek yok olup gidiyor. Ama ana karakterin bir şeyleri sorgulamasında ve sonuca doğru yol almasındaki kilit roller kadınların. Erkeğin görev başındaki saf vahşi hali kadınlarla kurduğu dünyada ehlileşse de şiddet adım adım her yere yayılıyor. 


Gelincik, gerilim dozunu hep yüksek tutan bir film. İzleyicinin rahatlamış sayılabileceği anlarda bile altan alta gerginliği vermeye devam ediyor. Filminde kurulan atmosfer ve oyunculuklar da bu gerilimin sürmesine büyük katkı sağlıyor. Gri tonlar, loş ışıklar, az konuşan Ayhan ve rahatsız edici hikayeler anlatan Karadayı filmin atmosferinde birbirini tamamlayan öğeler. 


Film metaforlarla örülü, hatta filmin kendisi ve ismi de bir metafor. Yalnız bu metaforlara hakim olmayan izleyici de rahatlıkla konuyu ve aksiyonu takip edip filmden keyif alabilir. Bu yönüyle film şu an festivallerde gösteriliyor olsa da rahatlıkla gişeye de hitap edecek gibi görünüyor. 


Gelincik; hikayesiyle, senaryosuyla, oyunculuklarıyla, kurgusuyla ve tekniğiyle görülmesi gereken filmlerden. Söylemek istediklerini açık açık söyleyen ve bunun dozunun iyi ayarlandığı bir yapım. Çığırtkanlık yaparak değil hissettirerek anlatmak istediğini anlatıyor. Tutarlı ve özenli bir iş olduğu için rahatlıkla tavsiye edilebilecek filmlerden biri.

 

twitter.com/_cheshirekedisi

YORUMLAR

Ziyaretçi Gönder

HABERLER

Sinema Adası Online Sinema Akademisi başl...

Sinema Adası Online Sinema Akademisi başl...

Solomun'un Yeni Klibine Fatih Akın İmzası...

Solomun'un Yeni Klibine Fatih Akın İmzası...

Gezinti

İletişim
Bize Yazın:


Gönder Max. 1000 karakter
Populer Sinema: #txt
Mesaj Gönder:
Gönder Max. 1000 karakter