Popüler Sinema

Paylaş
Eleştiriler

Dünyanın Orta Yerinde Aşk İçin Ağlıyorum...

Dünyanın Orta Yerinde Aşk İçin Ağlıyorum...
(6.0/10)
Üye: Alper Turgut
“Evim Sensin”, Güney Koreli güzelim “Hatırlanacak Bir Anı”nın (Nae Meorisokui Jiwoogae) büyük bölümünü uyarlayıp, finali de yerli işi “Beni Unutma”dan alan, dramatik bir aşk hikayesi, özetle...

Peki, yazıya 'Dünyanın Orta Yerinde Aşk İçin Ağlıyorum' başlığını niye attım? Çünkü uzun bir süredir, korku ve gerilim hikayeleri dışında, en özgün ve en iyi aşk filmi senaryoları da Uzakdoğu'dan geliyor. Hollywood dahil hemen herkes, onlardan, yani Güney Kore, Çin ve Japonya'dan esinleniyor. Artık bu esinlenme ve uyarlama furyasına, bizler de katıldık. Bence doğru olanı yaptık. Yeşilçam filmlerini andıran, kah arabesk, kah komik veya trajik hikayeleri de var onların... Abartmayı, uzatmayı, ağdayı, şımarmayı, cilveyi, nazı, hüngür hüngür ağlamayı ve ağız dolusu gülmeyi seviyorlar. Evet, birbirimize ne çok benziyoruz.

 


Evim Sensin, bir zengin kız ve fakir delikanlı öyküsü, tam isabet yani... Üstelik yan karakterlerin de desteği sağlam. Bence sıradaki film Dünyanın Orta Yerinde Aşk İçin Ağlıyorum (Sekai no chûshin de, ai o sakebu) olsun. Sonra ardı ardına “Deniz” (Il Mare – Siworae), “Hırçın Kız” (Yeopgijeogin Geunyeo), “Klasik” (Keulraesik) ve “Bir Zamanlar Lisede” (Maljukgeori janhoksa) filmlerini uyarlarız. Hah! “Bebekler”i (Dolls) de çeksek ya...


“Dikkat, Şehvet” (Se, jie) haliyle zorlar bizleri, “Boş Ev” (Bin-jip) ise kısmen süründürür... Onları sonraya bırakalım derim. “Kahraman” (Ying xiong), “Parlayan Hançerler” (Shi mian mai fu), “Kaplan ve Ejderha” (Wo hu cang long) tam tekmil koreografi işi... Uzun lafın kısası, renklerin dansı, öyle kolay bir iş değil. Ağaçtan ağaca zıplayan, karateci aşıklar... Amanın! Kesinlikle, elimize yüzümüze bulaştırırız. Geçelim. Keşke “Aşk Zamanı” (Fa yeung nin wa) ve 2046'yı uyarlayacak bir yönetmenimiz olsa, ne de güzel olurdu.


Artık şakayı bir kenara bırakalım ve sadede gelelim. Kendi öykülerimizi yazalım ve çekelim. Uyarlamalar ve esinlenmeler, her yıl yüzlerce film çeken, büyük sinema sektörlerine kalsın. Zaten şunun şurasında kaç eli yüzü düzgün film üretiyoruz ki? Oysa bize dair, ne çok yaşanmışlık var, memleketin her yeri öykü, her anı roman... Neyse...


Tüm bunların dışında, Özcan Deniz'in çektiği ve başrolünü üstlendiği Evim Sensin'i, görece başarılı bulduğumu söylemeliyim. Türe dair klişeleri ve kalıpları, doğru bir şekilde kullanmış, gişenin formülünü çözmüş. Fahriye Evcen, Sait Genay, Özay Fecht, Levent Öktem, Güneş Hayat, Teoman Kumbaracıbaşı, Kayhan Yıldızoğlu, Barış Yalçın, Volga Sorgu, Pelin Dinçer, Rafi Emeksiz, Gizem Denizci, Ayşe Melike Çerçi, Zeynep Ender İge, Efe Deprem'den oluşan oyuncu kadrosu da görevlerini layıkıyla yapıyor. Hele Fahriye Evcen, filme dair en iyi şey. Kız çocuğu gibi konuşan genç kadınlar itici olur, o aksine çekici olmayı başarmış. Ötesinde sesi de güzelmiş.


Avşar film, Hatırlanacak Bir Anı'nın telif haklarını satın almış. İşte bu, dürüst ve şık bir hareket. Emeğe saygı duymak, bunun gereğini yerine getirmek, herkesin ilkesi olmalı. Öyle çal, çırp, takla attır, orasını burasını çekiştirerek olmaz. Hakkını vereceksin, beyazperde de yalan olmaz.


Sonuçta; ağlamak istiyorsanız, Evim Sensin, gerçekten iyi bir seçenek, benden söylemesi... 

 

Alper turgut

 

twitter.com/AlperTurgut01

YORUMLAR

Ziyaretçi Gönder

RÖPORTAJLAR

Seda Aktaş: “Kitlesel fonlama, film üreti...

Seda Aktaş: “Kitlesel fonlama, film üreti...

Fırat Sayıcı

Aziz Alaca: “Kısacıların birçok uzuncudan...

Aziz Alaca: “Kısacıların birçok uzuncudan...

Fırat Sayıcı

Filiz Kuka: “Filmde ölüm bir amaç değil ...

Filiz Kuka: “Filmde ölüm bir amaç  değil ...

Fırat Sayıcı

Gezinti

İletişim
Bize Yazın:


Gönder Max. 1000 karakter
Populer Sinema: #txt
Mesaj Gönder:
Gönder Max. 1000 karakter