Popüler Sinema

Paylaş
Eleştiriler

Biz Size Döneriz

Biz Size Döneriz
(8.5/10)
Yazar: Deniz Ali Tatar
Senaryosunu da Doğa Can Anafarta’nın yazdığı filmin 6 ana karakterini Hande Soral, Çağlar Ertuğrul, Bestemsu Özdemir, Tarık Ündüz, Tuğçe Kurşunoğlu ve Fırat Albayram gibi son dönemin başarılı yapımlarında yer alan genç oyuncular canlandırıyor.

2000’ler sonrası Türk sinemasına baktığımızda, gençlik filmlerinde uçuruma doğru gittiğimizin de farkındayız. Bel altı espriler, sınıf ayrımı ve cinselliğin ön planda olduğu yapımlar ön plana çıkıyordu. Ama Ömer Faruk Sorak’ın 2006 yapımı Sınav filminin, gençlik yapımlarında fark yaratan kurgusuyla çığır açan bir yapım olduğunu da yadsıyamayız. Ve uzun bir aradan sonra, son dönemde gençlik filmlerinde inanılmaz bir hareketlenme gözlemlemediğimizi söylersem yalan olur. Özellikle Gönenç Uyanık’ın 2016 yılında vizyona giren, gençlerin sosyal medya çılgınlığına yönelik senaryosuyla fark yarattığını düşündüğüm Hesapta Aşk filmi de bu türün başarılılarındandı. Bu başarılı yapımların arasına bir film daha geldi. Sinemamızın genç yönetmenlerinden Doğa Can Anafarta, 2009’da Mezuniyet filmiyle bu türün ilk örneğini vermişti. Daha sonraki 3 filminde korku sinemasına yönelen Anafarta, bu kez 5.uzun metrajlı filmi “Biz Size Döneriz” ile yeniden gençlerin arasına geliyor.


Senaryosunu da Doğa Can Anafarta’nın yazdığı filmin 6 ana karakterini Hande Soral, Çağlar Ertuğrul, Bestemsu Özdemir, Tarık Ündüz, Tuğçe Kurşunoğlu ve Fırat Albayram gibi son dönemin başarılı yapımlarında yer alan genç oyuncular canlandırıyor. Filmde, üniversitede hazırlık bölümünde tanışan ve ilk ders sonrası çok yakın arkadaş olan Akın, Lale, Defne, Yusuf, Nur ve Cahit’in yeni mezuniyet sonrası İstanbul’da iş bulma ve hayatlarındaki en ciddi başlangıçlar için ilk adımlarını atma hikayelerini izliyoruz. Film aynı zamanda yaşanan aşklar, gençlik heyecanları ve ihanetleri de işin içine katarak, gençlerin kendilerini bulmasına da yol gösteriyor.


Bu dönemde mezun olan gençlerimizin aklındaki sorular şu şekilde sıralanıyor: “Nerede staj yapacağım?, Ne iş yapacağım?, Nerede çalışacağım?, Kiminle çalışacağım?” böyle sürüp giden bir sıra var. Bir çoğumuzun karşılaştığı en büyük sorular aslında. Bu konunun üzerine gitmek, hele ki bu dönemde çok akıllıca olmuş. Zaten film, hem gençler hem de halk üzerinden gündemi iyi takip eder durumda. Kaliteli bir senaryoya sahip olan filmin didaktik ve iyi gözlem içeren bir özelliği de var. Senaryonun özgünlüğü de bu didaktiklikten ve ülkedeki her 10 gençten 9’unun yaşadığı işsizlik sorununu merkezine akıllıca alması. Eğlendirici anlamda da, Akın’ın dans sahnesi ile Lale ve Defne’nin eğlencesi de keyifli sahneler.


Benim en çok bağ kurduğum olay tabi ki Akın karakterinin yaşadıkları. Sinema-Televizyon bölümü mezunu Akın karakteri, kendi çektiği filmiyle ödül alamıyor ve kendini bırakıyor. Sinema-Televizyon sektörü git gide iş bulması zor bir sektör haline geliyor ve ödül sistemi de sıkıntıları peşinde getiriyor. Ama umut her zaman var ve güzel günler göreceğimize inanıyorum…


Biraz sıkıntılı olarak gördüğüm yerler ise şöyle; Nur karakterinin bir olay neticesinde arkadaşlıktan bir anda kendini ayırması, başka hayat yaşaması ve sonda arkadaşlara gelmesi. Evet karakterin kendi başarılarını yaşamı için böyle bir yol seçiliyor, ama bu kadar bağlı 6 arkadaştan bahsederken Nur’un böyle bir ayrıksılık yaşaması biraz düşündürücü. Lale karakterinin sonlara doğru yaşadığı olayın sahnesi de inandırıcılık bakımından biraz sıkıntılı görünüyor. Bunlar filmin birkaç nazar boncuğu sadece.


Olayların baştan sona kadar anlatımı, muhteşem insan Yetkin Dikinciler’in sesinden dinleniyor. Dikinciler’i de başından sonuna kadar bir oyuncu olarak düşünüyorum filmde. Anlatımlar filme güzel bir destek, biraz fazla olmuş olsa da çok sırıtmıyor. Karakterlerin tek tek tanıtımları çok iyi olmuş, böylece her birini daha çok anlama şansına sahibiz. Sadece 6 hikaye birden, biraz sizi yorabilir. Sonlara doğru birkaç hikayede birleşme var tabi. Başroldeki 6 oyuncu da hakikaten haklarını teslim ediyorlar. Ön olarak Fırat Albayram, kendinden beklenen bir karakterle beklenen performansı layıkıyla sergiliyor. Ama özellikle bahsetmem gerek 3 oyuncu ise; Çağlar Ertuğrul, Bestemsu Özdemir ve Tarık Ündüz. Bu üç oyuncu, oyunculuklarına çok ciddi katkılar yapmış ki, bu film adeta bu üçlünün yeniden doğuşu ve parlaması bence. Çağlar Ertuğrul’un Dağ 2’ünstüne bir kat daha koyması kendi için muhteşem. 


Filme seçilen müzikler de bir gençlik filmine yaraşır cinsten. Dans sahnesinde Merve Özbey ve Erdem Kınay’ın Helal Ettim şarkısının kullanılması sahneye de yakışırken, şarkıyı yeniden hatırlatıyor. Fatma Turgut’lu Yıllar Sonra şarkısı da, finalden biraz tüyo içerse de filme yakışan bir soundtrack.


Biz Size Döneriz, hedefini genç izleyiciye yöneltse de ebeveynlere de sesleniyor. Bu sorunu sadece siz yaşamıyorsunuz, ülkedeki birçok genç yaşıyor denmesinin belki de en iyi yolu. Türevlerine büyük bir fark atan senaryosuyla karşımıza çıkan Biz Size Döneriz’i izlerken kendinize benzeteceğiniz yönler bulabileceksiniz. Hatta bitti mi dediğiniz noktada, hikaye dizi olarak bir noktadan sonra devam etse bile dedim ben içimden. Kim bilir, belki de olur… 


Twitter.com/CarpeDiem_Dali

YORUMLAR

Ziyaretçi Gönder

EKRAN

​AMERİKAN SİNEMASININ ÖNCÜ KADINLARI 25. ...

​AMERİKAN SİNEMASININ ÖNCÜ KADINLARI 25. ...

Gezinti

İletişim
Bize Yazın:


Gönder Max. 1000 karakter
Populer Sinema: #txt
Mesaj Gönder:
Gönder Max. 1000 karakter