Popüler Sinema

Paylaş
Eleştiriler

Bir yandan da hayat bizi gözetler!

Bir yandan da hayat bizi gözetler!
(8.5/10)
Üye: Banu Bozdemir
Pelin Esmer belgeselden yavaş yavaş kurmacaya çektiği tarzında bu kez kadın ve erkek hayatlarının yalnızlık dengelerini ve kesişim noktalarını sorguluyor.

 

Gözetleme Kulesi'nde Nihat ve Seher'in ayrı ve biraz da anlaşılmaz frekanslarda başlayan tanışıklıkları onları kadın ve erkek ilişkisinin taşıyacağı bütün boyutlara çarptırıyor biraz, yalnızlık ve çaresizlik bir bileşkeyle önümüze geliyor. Nihat tabii biraz ıssız adam olmaya doğru giden yolda. Bir derdi var o dert onu ormanın içindeki gözetleme kulesine, oradaki bekçilik işine kadar götürüyor. 

 

Seher taşıdığı sırrıyla bir otobüs firmasında hostes olarak gidip geliyor. Ta kii bu sır iki insanı bir vicdan muhasebesinin içine sokana dek!

 

Pelin Esmer Oyun belgeseliyle dikkatimizi çekmişti. Sonra amcasının biriktirme hevesinden yola çıkarak birikim ve tüketme hevesini birarada veren 11'e 10 Kala filmini çekti. Daha doğrusu kurmaca ve belgeselin karışımı, gerçek hayatın tanıklığında kurmaca kişilerin karıştığı değişik bir dengeler oyununu anlatıyordu. Depremle beraber yok olacak hayatların tanıklıkları, birikimleri ve çıkarları da ekliyordu. Uzun ve ağır anlatımına rağmen keyifle izlemiştim. 

 

Gözetleme Kulesi benim için Pelin Esmer sinemasının kurmacaya başarılı bir şekilde sıçramasıdır. Yarattığı karakterlerin iç dünyasını başarılı bir biçimde gizleyen Esmer, onlara çıkış yolu olarak kader birlikteliği öneriyor. Doğanın insan üzerindeki baskısını, psiklojisini derinden gözlediğim filmde vicdan, suç ve duygusalık da aralarda bir yerlere yerleşiyor. Ama filmin bazı yerlerindeki kopukluklardan da bahsetmeden olmaz. Bebeğin Nihat tarafından bulunana kadar doğanın korumasında kalması, insanların bebeği fark etmemesi ve bebeğin sadece Nihat'a bahşedilmesi durumu daha iyi verilebilirdi. O süreç biraz kopuk kalıyor. Bir de Seher'in aile ilişkisindeki kopukluk. Aslında onu taşıyacağı nokta açısından isabetli ama genel bakış açısıyla rahatsız edici! Olgun Şimşek gayet iyi bir performans sergiliyor aslında biraz suskun, ıssız ve içine kapalı adam haliyle son dönem tiplemelere yakın duruyor ama yaşama tutunmak isteyen bir bebek karşısında canlanması da gayet isabetli  ve şaşırtıcı. 

 

Seher Özdeşlik kurulması hem kolay hem de zor bir karakter tam ikilem karakteri! Nilay Erdönmez sinemamız için yeni bir sima, başarılı bulduğumu söyleyebilirim. Sonuçta hikayenin akışı yerli yerinde. Pelin Esmer'in bir kadın yönetmen olarak erkeğe anaç bir rol yüklediğini, kadına ise yaşadıklarının baskısıyla isyan duygusu eklediğini ve bunun o kadar da kolay olmadığını söyleyebilirim. Pelin Esmer bu filmle Adana Altın Koza'da en iyi yönetmen ödülü kazandı, isteyerek tavsiye ediyorum. 

 

Banu Bozdemir

 

twitter.com/BanuBozdemir

YORUMLAR

Ziyaretçi Gönder

RÖPORTAJLAR

Gizem İbak: “Kısa film, arzu ve ihtiyaçta...

Gizem İbak: “Kısa film, arzu ve ihtiyaçta...

Fırat Sayıcı

Kıvılcım Akay: "Belgesel sinema hisl...

Kıvılcım Akay: "Belgesel sinema hisl...

Fırat Sayıcı

ARZU YANARDAĞ: ‘Femme Fatale Kadın’ klişe...

ARZU YANARDAĞ: ‘Femme Fatale Kadın’ klişe...

Mustafa İri

Gezinti

İletişim
Bize Yazın:


Gönder Max. 1000 karakter
Populer Sinema: #txt
Mesaj Gönder:
Gönder Max. 1000 karakter